تابلوفرش این هنر اصیل ایرانی چه بوده و چه هست
تیر 18, 1398

تابلوفرش ماشینی ترکیبی ازنخ های از قبل رنگ آمیزی شده است که تعداد آنها محدود است بین 8 تا 10 رنگ می باشد و از در کنار هم قرار گرفتن این رنگ ها طرح و نقشه توسط دستگاه بافته میشود.

تابلوفرش درچهار تعداد شانه بافته می شود که عبارتند از

  • 1500شانه و 8 رنگ که بسیار ریز نقش بوده اما قیمت بالا و نقشه پذیری کمتری دارد همچنین تعداد رنگ ها برای بافت تابلو فرش چهره کم است .
  • 1200 شانه 8 رنگ که دارای ظرافت بسیار بالایی می باشد اما باز هم رنگ ها برای بافت تابلو کم هستند .
  • 1000 که در دو نوع 8 و 10 رنگ موجود هستند و نوع 10 رنگ هم بافت ظریفی دارد و هم تعدادرنگهای بیشتر همچنین علاوه بر ظرافت دارای قیمت مناسبی می باشد .
  • 700شانه که به وسیله دستگاه و ماشین آلات مختلفی بافته و تولید میشود و تشخیص نوع بافت آن کمی مهارت نیاز دارد.

در دستگاه های بافندگی به دلیل سایز بزرگ و حجم زیاد رنگ روی بافت ، تغییر رنگ آمیزی بسیار دشوار است و معمولا سالانه یا دو سال یک بار تغییرات در رنک آمیزی صورت میگیرد بنابراین با هر دستگاه بسته به رنگ بندی استفاده شده ، تنها تابلو های خاصی قابل بافت هستند .

جنس نخ خاب و پود استفاده شده در ماشین آلات نیز فاکتور مهمی برای انتخاب نوع بافت میباشد.

بنابراین با در نظر گرفتن شرایط ذکر شده نوع تابلو فرش را انتخاب کنید . ایران فرش به شما توصیه میکند تا از بافت 1000 شانه ایران فرش برای سفارش تابلو فرش ، استفاده کنید . ما بهترین رنگیندی مناسب بافت چهره را همراه با برترین الیاف اکرلیک هیت ست برای شما در نظر گرفته ایم تا تابلو فرش شما تا حد امکان به تصویر اصلی نزدیک باشد.

 

با دوستان خودبه اشتراک بگذارید

دیدگاه ها بسته شده است